Login
Start Free Trial Are you a business? Click Here

Harrod Horticultural Reviews

4.6 Rating 11,485 Reviews
93 %
of reviewers recommend Harrod Horticultural
4.6
Based on 11,485 reviews
Shipping & Delivery
Delivery Methods
Courier
Average Delivery Time
Within 5 Days
On-time Delivery
Greater than 93%
Accurate And Undamaged Orders
Greater than 89%
Customer Service
Communication Channels
Email, Telephone
Queries Resolved In
Under An Hour
Read Harrod Horticultural Reviews

About Harrod Horticultural:

Quality garden supplies built on 60 years of UK manufacturing and design.

Visit Website
“Wouldn't buy from here again as wine making kit did nt have half the equipment required so it was nt a full kit”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Thank you for your review and your order. We are sorry to hear that you encountered problems when dealing with us. We understand that a member of our Customer Services Team has been in contact with you to resolve this issue. Please accept our apologies for any inconvenience caused.
Posted 11 years ago
“I purchased goods as a Christmas present for my husband and was upset that you wrote to him saying that the goods had been delayed thus telling him of the gift he was receiving. I am sure that this happened because he had purchased from you in the past. The invoice stated him as customer and me as delivery address rather than me as both. Obviously the way you retain customer details needs to be investigated.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Thank you for your review and your order. We are sorry to hear that you encountered problems when dealing with us. We are currently reviewing our system to ensure these issues are resolved and would like to apologise for the delay and inconvenience caused.
Posted 11 years ago
“Unable to understand how the soil warming system works very little imformation available”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Thank you for your review and your order. We are very disappointed to learn that the item you ordered did not meet your expectations. As discussed we have sent some further information regarding the Soil Heating Cable to you. Please do not hesitate to contact us should you require any further assistance.
Posted 11 years ago
“The service was great but the product was very poor. I ought gauntlet gloves which had a hole in them and the stitching I side did not allow my father to get the glove on. I will be returning them this week.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Thank you for your review and your order. We are very sorry to hear that the item you received is faulty. We understand that you are returning this item to us and we will issue a replacement or a refund as per your instruction. Please accept our apologies once again for any inconvenience.
Posted 11 years ago
“My original order for a greenhouse heater was accepted and then put on hold .When I subsequently queried its non delivery as it was for a Xmas present I was told that delivery would not be before the first week of January. I was then told that you did have a more expensive one in stock which I accepted and was delivered.I got just a 10 per cent reduction! Roger Mackinnon.,”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Thank you for your review and your order. We are sorry to hear that you encountered problems when dealing with us. We pride ourselves in offering a 1st class customer service so we will investigate the points you raised in detail to see how we can improve the areas of our service which require attention. It is company policy to keep our customers as up to date as possible with regards to stock dates and would like to apologise for any inconvenience caused. Thank you once again for your order.
Posted 11 years ago
“Product - clotches, it took 3 deliveries to get unbroken product. This was probably the fault of the deliverer, although packaging left a lot to be desired. Customer service was very good when phoned to report damages. Will use again but expect Harrods to review packaging and delivery company”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Thank you for your order and review. Please accept our apologies for the problems you encountered during the delivery of your goods by one of our carriers. It is frustrating for us when this happens because we cannot directly affect this part of the service when the goods leave our warehouse so rest assured this will be investigated fully to ensure the standards are improved further. We will also review the packaging of these products with our warehouse to improve this area of our service.
Posted 11 years ago
“Regrettably the wire leaf compost bin was sub standard . Difficult in the extreme to erect as holes and hooks out of alignment and required a tool kit and extra wire ties to finally complete the lengthy task. Please take it out if your catalogue. !”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Thank you for your review and your order. We are very disappointed to learn that the item you ordered did not meet your expectations. As we are always trying to improve both the products we supply and the service we provide to our customers, we have forwarded your findings to our Product Development Team, who have the remit to evaluate any products which may be considered to be underperforming. Thank you again for your order and please accept our sincere apologies for any inconvenience caused.
Posted 11 years ago
“Netting on fruit cage has hole in it please replace Richard Godson”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Thank you for your review and your order. We are very sorry to hear that the item you received is faulty. We understand that this issue has now been satisfactorily resolved with a member of our Customer Services Team. Please accept our apologies once again for any inconvenience.
Posted 11 years ago
“Bought the two pack compost bins (with lids). They require an enormous amount of very dull work fixing two metal bits to every plank (four screws) and three or four metal bits to every post (ten screws per metal bit) - hundreds of screws, hours of dull work best done by two people. It would be so much easier if this rote work had been done in the factory and they came pre-fitted. They even recommend pre-drilling the holes which we have up on after the first metal bit on the posts. The wood is soft. doesn't need pre-drilling and the screws go in just fine with an electric screwdriver. One pack of screws was ten short - not good. Haven't finished or built them yet (for garden design reasons) but the prep work is extremely dull and time consuming. Certainly not a quick 'put together' job. Allow three to four hours with two people to build at the least, even with electric screwdrivers. The verdict's out on the finished result since the now "metal fitted" parts are all in the shed awaiting to be assembled.”
Helpful Report
Posted 11 years ago
Thank you for your review and your order. We are very disappointed to learn that the item you ordered did not meet your expectations. As we are always trying to improve both the products we supply and the service we provide to our customers, we have forwarded your findings to our Product Development Team, who have the remit to evaluate any products which may be considered to be underperforming. In the meantime we understand that the issue has been resolved with a member of our Customer Services Team and we apologise for any inconvenience caused.
Posted 11 years ago
“I cancelled my order due to your extremely high carriage charge”
Helpful Report
Posted 12 years ago
Thank you for your recent review. You comment on the cost of delivering an order outside of the UK mainland. We would like to explain the situation regarding delivery and prices across the country. As the range of products we manufacture and supply is so diverse in size and shape, we have to rely on couriers, to deliver the vast majority of our orders. To calculate their delivery tariff our couriers split the country into various zones governed by postcodes and unfortunately, delivery to some areas attracts an extra charge. We realise this is not an ideal situation but as our trade increases, we hope to be able to reduce this charge so deliveries to the whole of the UK mainland cost exactly the same. If it is any consolation, we do not add a surcharge to the figure our couriers charge us; in fact, we subsidise the £14.95 delivery cost on every order. Wherever possible, we try to send our products by Royal Mail or similar postal services but, as we mentioned above, the size, shape and weight of many of our products precludes this. We hope this is of help to you and thank you again for your review.
Posted 12 years ago
“This is such a good idea for making nettle fertiliser. However, it is not something to be left outside as the screws which attach the handles to the bucket go rusty very quickly making it difficult to lift a bucket full of water. If this can be addressed then my rating would go up!”
Helpful Report
Posted 12 years ago
Thank you for your review and your order. We are very disappointed to learn that the item you ordered did not meet your expectations. As we are always trying to improve both the products we supply and the service we provide to our customers, we have forwarded your findings to our Product Development Team, who have the remit to evaluate any products which may be considered to be underperforming. Thank you again for your order and please accept our sincere apologies for any inconvenience caused.
Posted 12 years ago
“I ordered a "standard raised bed" with the bed liner. I ordered from Harrod because the beds came with liners that were very reasonably priced and I found it very convenient. I have not put the bed together yet, but it looks all right (I am hoping the pre-drilled holes will line up). The wood is rather rough and splintry (will need sanding before any painting), but looks dry and solid enough. Good thick sturdy planks. The reason why I am giving this review two stars is highly disappointing customer service. When my order arrived, I was very surprised to see that it came without the little planks that top off the bed. When I phoned to inquire about the missing items, I was further surprised to hear that these plans were the optional "capping" that I could add onto the order. As somebody who has never put a raised bed together and does not know the names of the parts, there was no way for me to know what "capping" was when I was ordering. Also, every single photograph of a standard raised bed on Harrod's website shows it with capping. So it was very natural for me to assume that it was an integral part of the structure. As a result, I find that Harrod's presentation of the products on the website comes very close to false advertising. Furthermore, Harrod forced me to pay additional delivery charges on the missing planks. Considering the very unclear presentation of the product on the website, waving £5 would have been a decent human thing to do. Lastly, be warned - if you are unhappy with the product and would like to return it, Harrod will charge you £10 for the pleasure. In all likelihood, I will not be ordering from this company again. Saving £5 now through bad customer service means a loss of £100s later. Not a great business model.”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“the hooks are not good with a wind even if a lot is put in, they material also gives they are not tight enough for the rings they go with, the smaller dia ones are a better design, but do not fit the rings I purchased to be able to lock in place but better fit used with out lockin.”
Helpful Report
Posted 12 years ago
Thank you for your review and your order. We are very disappointed to learn that the item you ordered did not meet your expectations. As we are always trying to improve both the products we supply and the service we provide to our customers, we have forwarded your findings to our Product Development Team, who have the remit to evaluate any products which may be considered to be underperforming. Thank you again for your order and please accept our sincere apologies for any inconvenience caused.
Posted 12 years ago
“I purchased some heat cables and I had phoned to ask some questions to ensure I got the right product for the job. I had to make 3 phone calls in order to get my information and it turned out to be incorrect anyway. The cables have a one metre unheated section which the lady assured me was in addition to the heated length of the cable. As it turned out the unheated meter was inclusive so I had to modify my design of my equipment costing me time and money. Rather inconvenient really and jolly annoying having gone to the trouble of checking. I am marking them poor instead of very poor because they went about their incompetence in a pleasant and polite manner.”
Helpful Report
Posted 12 years ago
Thank you for your review and your order. We are sorry to hear that you encountered problems when dealing with us. We pride ourselves in offering a 1st class customer service so we will investigate the points you raised in detail to see how we can improve the areas of our service which require attention. In the meantime we understand that the issue has been resolved with a member of our Customer Services Team and we apologise for any inconvenience caused.
Posted 12 years ago
“I. I have been impressed with your service ard will use your services again and I do like your messages regarding new products”
Helpful Report
Posted 12 years ago
“Shoots are far too close together consequently the waste spills into the good also needs to be put through twice to get the useful food separated”
Helpful Report
Posted 12 years ago
Thank you for your review and your order. We are very disappointed to learn that the item you ordered did not meet your expectations. As we are always trying to improve both the products we supply and the service we provide to our customers, we have forwarded your findings to our Product Development Team, who have the remit to evaluate any products which may be considered to be underperforming. Thank you again for your order and please accept our sincere apologies for any inconvenience caused.
Posted 12 years ago
“I ordered a drinks dispenser, which I required short notice for my engagement party, on the basis that the website said it was in stock. I then received a letter stating that it was not in stock and would not be available for approximately a month. The ease with which I was able to cancel the order was good, but I was then several days closer to the party without my drinks dispenser.”
Helpful Report
Posted 12 years ago
Thank you for your review and your order. We are sorry to hear that you encountered problems when dealing with us. It is company policy to keep our website up to date as possible with out of stock items. As this is a new product and has never been in stock, we are currently looking into making stock statuses clearer on our website to avoid further confusion. Please accept our apologies for any inconvenience caused.
Posted 12 years ago
“The product is fine. My problem is with the delivery. I paid the extra to have it delivered in time to erect it on my day off. Great to receive the netting as planned but where were the metal supports? Kindly, the person at Harrods when I rang for an explanation refunded me the extra I paid for delivery but that was not the point - it was a full 3 days later that the supports arrived then my husband and I had to erect the cage in a rush after work. I can see no point in an order being delivered in 2 parts.”
Helpful Report
Posted 12 years ago
Thank you for your order and review. Please accept our apologies for the delay with the delivery of your goods. To clarify, when consignments are despatched from our warehouse all the bundles are sent together. If any bundles measure over 2m they are split from the main consignment to be handled by a specific carrier and are delivered the following day. However, on this occasion, we understand there was a considerable delay with one of your bundles and we are investigating this fully with our carrier company. We understand that you now have your complete delivery and would like to apologise once again for an inconvenience caused.
Posted 12 years ago
“The telephone ordering was not a good experience: I did not think the operator had got matters correct and sure enough when the confirmation came it was wrong. I responded straight away (the same evening as the order) but still the order was sent to the wrong house with the wrong name - I was ordering for my mother-in-law. And there was no facility to agree a time, even a day, for delivery. The bins were well designed but the quality of the treated wood was not all good by any means with many pieces being very rough and others, especially the posts, having too many knots and shakes. Also, the quantities of screws were wrong: some 30 extra of one type and not enough of the other. I shall be very interested to see how the bins wear and how long they last!”
Helpful Report
Posted 12 years ago
Thank you for your review and your order. We are sorry to hear that you encountered problems when dealing with us. We pride ourselves in offering a 1st class customer service so we will investigate the points you raised in detail to see how we can improve the areas of our service which require attention. In the meantime we understand that the issue has been resolved with a member of our Customer Services Team and we apologise for any inconvenience caused.
Posted 12 years ago
“Im not impressed at all with my apple peeler and corer. The suction pad doesn't work , which makes it very difficult to use. Something fell off when I opened it and im not sure if I have put it in the right place. It is not as sturdy as I was hoping it was going to be. The instructions are not very good and no diagrams of both sides of the peeler. So for the money I paid for it I am not happy at all. Wont be buying from you again. I wont recommend anyone else to either. A replacement would be the right thing for you to do .”
Helpful Report
Posted 12 years ago
Thank you for your review and your order. We are very sorry to hear that the item you received is faulty. We understand that this issue has now been satisfactorily resolved with a member of our Customer Services Team. Please accept our apologies once again for any inconvenience.
Posted 12 years ago
Harrod Horticultural is rated 4.6 based on 11,485 reviews